Cool: Arca kertas yang kool

Jeff Nishinaka seorang pembuat arca kertas yang lahir di Los Angeles. Jeff mendapat banyak pengiktirafan antarabangsa di atas persembaha...


Jeff Nishinaka seorang pembuat arca kertas yang lahir di Los Angeles. Jeff mendapat banyak pengiktirafan antarabangsa di atas persembahan unik, hasil karya 3D beliau. Pada mulanya, dengan hanya melihat akan foto itu , aku tertanya-tanya bagaimana arca tersebut dibuat? Adakah caranya sama seperti Mengukir Pada Buku? Jangan risau aku tidak akan membiarkan anda tertanya-tanya. Jadi, aku sertakan sekali video proses pembuatan arca tersebut. Selamat menghayati.

"Paper to me is a living breathing thing that has a life of its own. I just try to redirect that energy into something that feels animated and alive"
























Sumber: jeffnishinaka

Jom baca artikel yang lainnya.

seni 4990092336998371099

Post a Comment Komen Blogger

  1. ah.. aku suka yg dragon tu...

    eh..eh.. tenet slow, punyalah bercinta nak buka video.. ingat2 nak belajar berseni ni :)

    ReplyDelete
  2. semangat gila nak tgk vidoe ni. alhamdulillah, internet kat rumah tak buat problem malam ni. pehh, kreatif gila. tgk video yang dia lajukan step pun dah terpegun. kalau dpt tgk sendiri camne proses dia, mmg akan impressed gila laa.

    psst : buat ni kena penuh kesabaran la gamaknya ya. kalau aku, mmg tak jadi la. kurang sabar :D

    ReplyDelete
  3. owh... seseorang yang "creative" mampu melakarkan apa saja seni mereka, di atas apa saja permukaan, dengan menggunakan apa jua peralatan, walau di mana mereka berada dalam menghasilkan "seni karya agung" yang tak termampu dilakukan oleh mereka-mereka yang tak menghargai "kesenian" itu... "suka semua" putih itu melambangkan "kesucian" suka warna2 putih... ^^

    ReplyDelete
  4. terbaik lah..kertas pun dok putih xkotor2 even byk step bt...klu aku confirm lunyai kertas tuh..hehe;p

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Arkib

Artikel terkini

item