Cool: Anatomi gajet-gajet teknologi

Aku tidak mencintai Biologi tetapi aku bernasib baik untuk mendapat A2 dalam SPM. Haha. Gelak tidak ikhlas. Kalau anatomi manusia itu bi...


Aku tidak mencintai Biologi tetapi aku bernasib baik untuk mendapat A2 dalam SPM. Haha. Gelak tidak ikhlas. Kalau anatomi manusia itu biasa kita dengar, tetapi bagaimana pula dengan anatomi untuk gajet-gajet tech seperti iPhone, DSLR, PS3 dan yang lain-lain. Cuba bayangkan iPhone kepunyaan anda memiliki usus, hati dan paru-paru serta iPhone anda tersebut bernafas. Cuak? Haha. Itu yang cuba disampaikan oleh Mads Peitersen, seorang artisan dari Denmark. Jom kita cuci mata dengan illustrasi beliau yang unik ini.











Sumber: madspeitersen

Jom baca artikel yang lainnya.

seni 3858443989917949100

Post a Comment Komen Blogger

  1. sumpah lari berselerak kalau henpon aku terkeluar usus jantung bagai..kekeke>,<

    ReplyDelete
  2. style gak...tp x brapa nk real... kalo real mmg terbaek...

    ReplyDelete
  3. @ flufffy. pecut 100m klh usain bolt :p

    @syakir. dh nama dia buat illustrasi jer..yg selebihnya minda kita lak buat kije..byg kn DSLR ko terjatuh pecah kmudian terburai kluaq isi perut die mcm manusia punya..siap terpercik darah lg..bayangkan....kuasa minda

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Adui, tetiba adui, hahahaa. Terasa skit tak slsa bila tgk seni kali ni..mngkn sbb melibatkn usus,rangka ngn bebola mata. Selamat takda kuar drh mengalir keapa. eheh? (-_-)

    ReplyDelete
  5. yang gambar last tu mana isi perut dia. tu macam dah di tumbuhi lumut tu... dah jadi macam rumah pun ia juga :)

    ReplyDelete
  6. @lana. erk, bru lukisan kot...haha.guna kuasa minda byngkan hs lana pecah lps tu terkluar isi perut sambil terpercik dara..fuuu tgh2 mlm lak tu..bayangkan

    @ning andy. Entah la yg pic last tu..xda kaitan kot..kekeke

    ReplyDelete
  7. Tu diaa eh. Terburai nampak segala.

    Ni kalau betul2 cenggini, aku tgh bygkan macam mana lah kilang tempat buat gadget2 ni. Mesti scary kan.

    ReplyDelete
  8. gadget yg di eja gajet bahasa melayunya masih punya erti yg sama... tapi apakah bila melihat gambar2 di atas dah macam lebih kurang iklan AMARAN KERAJAAN: MEROKOK MEBAHAYAKAN KESIHATAN he he he ^^

    ReplyDelete
  9. perghh bila tengok ada rangka2 tu mcm scary la pulakkan..huhuhu
    saya follow :)

    ReplyDelete
  10. Aku tak mau bayang2kan, muntah darah plak kang,hahahaha. Imaginasi ku tinggi, terlebih bayang, mahu tak leh tutup mata dibuatnya T___T

    ReplyDelete
  11. loya pulak tekak nengok gambo nie..huh seram..

    ReplyDelete
  12. kalkulator saintifik aku terus padam lepas terhempas.. maybe serious internal injury that leads to fatality pasal kat luar looks fine.. <--terus feeling paramedik..huhuhu

    yg penting semua tu ada rib cage..kamera punya principle rasanya yg tepat dgn anatomi tu..haha

    ReplyDelete
  13. hahaha.. dslr siap ada mata lg.. wehuuuuu... nnt balik nak cek la..

    ReplyDelete
  14. pergh..tepergun guwa tengok serius..

    ReplyDelete
  15. Cool ! awesome lah bnde ni . best jgk

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Arkib

Artikel terkini

item