Lol: Captain Malaysia?

Aku menjumpai poster di atas secara tidak sengaja ketika mana aku mencari gambar-gambar yang sesuai untuk banner header. Cuba teka siapa...


Aku menjumpai poster di atas secara tidak sengaja ketika mana aku mencari gambar-gambar yang sesuai untuk banner header. Cuba teka siapa di sebalik topeng tersebut? The true identity for Captain Malaysia is...





Haha sungguh epic. Ini bukan betul-betul okey, cuma telah diolah menggunakan Photoshop. Tetapi apa yang membuatkan aku tidak boleh blah ialah jalan ceritanya ada disertakan sekali. Baca bawah untuk story line.


It is 2009, Malaysia is nearing Vision 2020, and determined Najib Razak is frustrated at being a leader of a not-unified country. Everything changes when the Malaysian Parliament recruits him for the Project Prime. Proving his extraordinary courage, wits and conscience, Najib undergoes the appointment as Prime Minister and he is suddenly gifted with the vision of 1Malaysia. Malaysia becomes Boleh and the rest is history.

Walaupun poster di atas aku rasa bertujuan sebagai satu sindiran, tetapi nampak sungguh gagah perkasa PM kita itu. Huhu, aku bangga. Bangga lahir di Malaysia.

Kesimpulan yang dapat ku buat dari poster dekat atas ini ialah belajar Photoshop adalah sangat awesome! Fuufuu tetapi aku tidak pernah hendak khatam belajar ilmu yang hebat ini biarpun ada banyak ebook tentang Photoshop di dalam simpanan hard disk laptop. Sigh.

Nasihat untuk budak-budak yang belum cukup umur untuk mendalami politik di Malaysia, anda terlalu awal untuk dicemari oleh politik kotor yang ada di Malaysia sekarang. Sila belajar pandai-pandai dan jadi seorang yang berkuasa kelak untuk mencorak kembali politik kita ke landasan yang betul. Aku bukan pro-kerajaan tetapi aku menyokong 'ya atau tidak' kerajaan kerana, Malaysia masih lagi dapat mengekalkan keamanan. Ya untuk kebaikan dan tidak untuk keburukan. Kerajaan pun bukannya 100% bersih. Aku menolak sepenuhnya pembangkang kerana perjuangan yang kurang jelas. Jika benar pembangkang berkuasa kelak, kebebasan Islam akan dikikis sedikit demi sedikit. sebagai bukti, parti hijau putih tidak berdaya menyuarakan pendirian hinggakan parti Islam bertukar kepada parti kebajikan bagi menyesuaikan dengan parti pakatan. Aku berpegang pada selagi mana orang Melayu memegang kerajaan yakni politik, selagi itu kita mengamalkan Islam secara aman dan bebas. Dan oleh itu, aku memilih parti yang ramai orang Melayu.

Panjang berjela-jela kalau hendak bercerita mengenai politik. Tapi apa yang pasti semua yang aku taip di atas adalah pendapat aku semata. Akal lain-lain, pendirian lain. Sia-sia berpecah sesama sendiri kerana kuasa dan politik. Tamat.


Sumber: kenwooi

Jom baca artikel yang lainnya.

photoshop 900188691729343235

Post a Comment Komen Blogger

  1. hiduplah captain malaysia! hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha p3, ckp bab politik trus komen jd pendek..:)

    ReplyDelete
  3. I'm not into politikus keh3... sekadar jadi pemerhati boleh... citer pasal politik melemasakan minda ku sahaja... (arwah datuk PPP adalah seorang pejuang bangsa melayu, yg bergiat aktif dalam politik) nnti klw ppp jumpa ppp forward the link... (indeed ppp pun sebenarnya sorang yg berdarah patriotik cuma low profile jer... ahaks...

    ReplyDelete
  4. kah..kah..kah.. memang funny gila la. dgn wife PM pakai pistol bagai. Aku mcm tertarik dgn photoshop gak tapi tunggulah pc aku jadi pc canggih, sekarang guna pc yg dah layak masuk mezium :p

    *part citer politik tu sejujurnya aku skip baca :p

    ReplyDelete
  5. yerp. utk part politik xpyh bca pon xpe..hihi. daku ni bila la nk khatam photoshop ni..byk benda kot leh buat dgn photoshop

    ReplyDelete
  6. hahahahahahahahaha terguling2 aq gelak tgk ni.. yg pict pertama n kedua berabis nak tau sapa ka die.. skali tgk betul2.. hahahahahahahhaha pm upanya.... hahah photoshop?? yela klu da khatam mcm2 ble buat.. hihih aq xkhatam2 wlupon dah ada buku tym blaja dulu.. tp still dpt A tuk multimedia.. hahahah.. hafal je..

    ReplyDelete
  7. Hahahahaha... terlalu kreatif nih. ngga bisa bayangin filmnya. awal budak bodoh sampai jadi Super Hero. mantap.!

    ReplyDelete
  8. wow, datin rosmah looks so ohsem..huhu setuju dgn penerangan ang pasal politik tu.. tak cukup ilmu toksah duk sibuk pungpangpungpang kt luar..

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Arkib

Artikel terkini

item