Lol: Uji mata kita

Adakah mata anda cukup peka melihat sesuatu? Jika ya, ayuh kita lakukan ujian mata bagi menguji setakat mana ketajaman mata anda. Perhat...


Adakah mata anda cukup peka melihat sesuatu? Jika ya, ayuh kita lakukan ujian mata bagi menguji setakat mana ketajaman mata anda. Perhatikan gambar di bawah ini dan cari apa kelainan pada gambar tersebut. Selamat maju jaya aku ucapkan. Oh ya, mata aku sangat tajam. Hew hew. Untuk pic#14, boleh anda bagi tahu apa yang anda nampak?


















Jawapan



Sumber: buzzfeed

Jom baca artikel yang lainnya.

seram 2477505847140070293

Post a Comment Komen Blogger

  1. Yes. Semua betul! Mata aku memang tajam. Hewhew. :))

    ReplyDelete
  2. punyala terkebil2 mata aku mencari2 . ada yg jumpa , ada yg tak . mata aku separuh tajam kot

    ReplyDelete
  3. sebab tu gambar tak leh ganjil . kalau takk ... ada orang tolong tambah :D .

    ReplyDelete
  4. hadoiii .. seram jugak plus geli hati tengok hitam beno. xD

    ReplyDelete
  5. haha ternyata mata aku juga tajam....ngee~

    ReplyDelete
  6. ahahahaha... gmbr yg las ngan yg kabur tuh mmg aku x nmpk langsung....

    ReplyDelete
  7. ciss. aku nampak macam2 and aku tak berani nak tgk dah. seram woiiii

    ReplyDelete
  8. cuak nak tgk jawapan "=.=

    ReplyDelete
  9. ok nak test ketajaman mata sat....

    no 1 - hanyalah gambar hiasan
    no 2 - sebelah kiri sekali that nigger gurl
    no 3 - sebelah kanan bawah tu ada mcm bayang org or kepala org
    no 4 - row depan yg duduk kiri
    no 5 - ectually bukan yg circle merah tu tpi bawah dia mcm ada gambar muka pompan :P
    no 6 - juga bukan dlm circle tpi sebelah kiri ada budak nigger tgh intai
    no 7 - gambar org yg kat belakang budak2 tu tangan dia ada byk
    no 8 - could not find any wierd antity just haze... (not sure)
    no 9 - kat bawah tilam katil dua tingkat atas tu ada mata org
    no 10- again belakang dinding pecah ada budak nigger skodeng
    no 11- dekat pintu tu ada mcm gambar budak pompan bju merah tgh berjalan bongkok
    no 12- sebelah kiri dinding depan ada bayang budak pompan pakai gaun putih
    no 13- ni pun tak pasti mungkin yg mcm tiang bomba tu bayang org kot :P
    no 14- celah kaki budak pompan baju belang sebelah kiri ada budak pompan kat kaki
    no 15- pun tak jelas nampak salji jer...
    no 16- budak nigger kat celah tiang besar wana putih tu :P
    no 17- ok paling kiri bawah budak baju biru ada org kerdil yg samar jer badan dia... superimpose kot ni.. ha ha ha

    so doktor komiko berapa markah ujian yg ppp dapat ni?? out of 17?? ^^

    ReplyDelete
  10. beberapa gamba ja yang lepas.. :)

    ReplyDelete
  11. gua x nmpk gmbr no2 jew..ang bg jawapan pon tetap guwa x fhm.

    ReplyDelete
  12. Yang pasti, gmbr no 13 (yg dak2 pmpuan tu) dgn yg pokok2 redup, bnyk ranting tu, aku haram kejadah nmpk..kena tgk jwpn bru pasan..

    ReplyDelete
  13. mata ku juling :)
    naseb pp tulun kan.. :)

    ReplyDelete
  14. ada yg nampak , ada yg tak nmpak pun . haihhh .

    patutlaa pakai spek -___-'

    ReplyDelete
  15. bnyknye hantu2 terselit selit..gmba yg 14 tu ade ape eh?

    ReplyDelete
  16. Re-comment : Eh, encik Kopi. Aku tak nampak ape ape kat gambar pokok pokok kaler hijau hijau tu. Gambar 3 terakhir. Dan gambar tu tiada dalam jawapan.
    Sila bg jawapan segera okayy. Tq. Hewhew. :))

    ReplyDelete
  17. @ kamal. yang itu MISTERI...ada byk yg ko leh cri lam gambar tu :)

    ReplyDelete
  18. Aku dapat semuanya kecuali nombor 14. Boleh juling mata aku tgk pokok tu.. tak pun rabun hehehe... dah sehabis baik aku scan pokok hijau bersalji tu.. hampeh naik berair mata.. tgk tak kesungguhan aku huhuhu..

    sila upkan jawapan pada n3 berikut!!!

    ReplyDelete
  19. apa pun aku paling suka bayangan dinasor dlm kabus tu huhuhu...

    ReplyDelete
  20. Tambahan utk jawapan cik PPP

    no.8- atas pokok ada muka org tersengih hehe

    no.13 - bayang dinasor

    aku tak puas hati tak dapat yang 14 tu.. pokok2 salji tu.. letihnya scan hahahaha... cepat bagi jawapan encik Kopi pasta atau mlm ni aku xleh tidur tenang ekekekeke

    ReplyDelete
  21. Datin Sri Nong: ha ha ha mata mu mmg tajam walau pun dah kul 1.20 pagi keh keh keh ^^ yg tersenggih celah pokok tu menyeramkan terbeliak mata dia hhahaharus aku x tido sat lagi ni keh keh keh...

    eh ni komen aku yg #100 kat blog si KOMIKO ni... ko hade?? keh keh keh ^^

    ReplyDelete
  22. waaaa , hari nie ak taak tajaam lhaa . kuciiwaaa !
    aucaaakkk . akk dataangggg .

    ReplyDelete
  23. tahniah PPP~dah 100 komen....huhuhu

    ReplyDelete
  24. @ Zul de alexis. yg itu ada muka badut gila

    @ ppp. haha sila rujuk skima jawapan ya. kebanyakkn yg ppp slh, nong andy dh bgtaw jwpnnya

    @ nong andy & smue org yg komen. untuk pic#14, ini terlalu subjektif. ak akan nmpak lain dan anda akan nmpak lain. dlm pic#14 kn nmpak skeleton tergantung kt pokok seb kiri, seb kiri ada nmpak muka. ada bayangan death reaper kt belah2 kanan. gambaran askar pon ada start dr knn mnuju ke tgh plus byk lgi..so kpd yg xnmpak, buat2 xnmpak jerla..hahaha jgn nk paksa sgt mata tu.hahha

    ReplyDelete
  25. ade yg nampak ,ade yg tak nampak.eheee

    ReplyDelete
  26. ad yg trlalu obvious pelik, yg clown tu, pelik ka?

    ReplyDelete
  27. haha..ada yang lucu..ada gak yang seram..

    gambar paling suspen, dalam lombong

    ReplyDelete
  28. skt mata tgk..terkebil2 da..=)

    ReplyDelete
  29. macam2..hbt btl gmbr ni..tp xpt cr smpai no14..no8 jer..hee..pnt mata.ahah

    ReplyDelete
  30. ade aku nampak, ade aku tak nampak, maklumlah, hahaaa :D

    ReplyDelete
  31. okay fine.aku sorang je yg takut nak mengadap gmbar ni lama2. hahahaha :D

    ReplyDelete
  32. errr..naseb aku tgk time siang. ety. aku join kau. takot nak hadap gmbr ni lame2 :D

    ReplyDelete
  33. ad 4 gambar g aku tak dpt kesan . HAHA . kire ok-2 lha mata aku ni . takde la rabun sangad . haha .

    Naseb baek time aku bukak , i'm not alone . Kalau tak , tak tertidur aku malam ni . Haha . Seram . !

    ReplyDelete
  34. skip!saya bersendirian tahu!kerja masih banyak

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Artikel terkini

item