Cool: Lukisan luar tabii

Tiga patah perkataan yang sesuai digunakan untuk menggambarkan karya artistik kepunyaan Robert Steven Connett ini. Aneh, sesak dan ekso...

Grotesque

Tiga patah perkataan yang sesuai digunakan untuk menggambarkan karya artistik kepunyaan Robert Steven Connett ini. Aneh, sesak dan eksotik. Jika diperhati secara dekat, lukisan ini dibuat dengan begitu teliti dan kemas. Juga, sesak dipenuhi dengan figura pelik yang bermutasi secara rawak. Di luar pemikiran aku untuk mentafsir apa yang cuba disampaikan oleh beliau. Mungkinkah otak anda begitu bergeliga untuk menghuraikanya? 

























Sumber: grotesque

Jom baca artikel yang lainnya.

seni 8417551033794934538

Post a Comment Komen Blogger

  1. miko cantik yg menyeramkan lukisanlukisan ni ==

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku stuju ngn ko pp

      pestime kn eh

      Delete
  2. Assalamualaikum ^^

    Ade seni tersendiri disebalik semua gambar tu. Aku salute sape yang create.

    #Miko, aku tengok semua gambar tu terus tak jadi tido. Mohon ang bertanggungjawab. Hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alasan fiza ni.. mmg ko mls nk tdo kan werkkk

      Delete
    2. Pah, ko diam. Aku selotip mulut ko. Werkkk :p

      Delete
    3. err, sandiwara lewat malam @_@

      Delete
  3. tengok gamba2 ni buat aku rasa scary adela miko

    err meremang

    #aku bukan org berseni kbai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan je ko scary. Takde maknanye. Werkk kbai

      Delete
    2. ko iffah.. memang. penakut. er.. fiza.. bila nak tido ni??

      Delete
    3. Nong, aku dah bangun pun. Siap makan dah. Ekekeke. Shinta sihat tak mami? Tetiba rindu dia. :( :p

      Delete
  4. sesak sangatt ak tgok gamba beliau !-__--

    ReplyDelete
  5. aiyo...seram dan aneh sgt...

    ReplyDelete
  6. tak rasa seram.. tapi rasa nak muntah hoccay.. haha..
    sah aku bukan seorang yang artistik..

    ReplyDelete
  7. walaupun otak aku tak bergeliga.. apa yg leh aku katakan. lukisan ni penuh daya tarikan.. sebab seperti ada benda dalam benda. ada lukisan dalam lukisan.. macam ada mimpi dalam mimpi eh..?

    macam gambar 1st tu dalam tengkorak ada lilin . ada org skodeng di dalamnya. ada lipan besar dan ada juga owl..

    lukisan dia 'menarik' kita melihat lebih detail lagi sebab ada banyak menda di dalamnya. bak kata kau tu sesak.. sesak dgn pelbagai benda lain yang pelik haha.

    akhir sekali aku suka lukisan beliau. sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira otak nong bergeliga la sbb jam 2:27 pagi, mampu lg buat ulasan. kalu aku time ni, mmg otak dah blurr :P

      Delete
  8. lukisan ini menyeramkan yang amat sangat.....tapi yang saya dapat lihat....majo wajah2 yang ada berwajah sedih...hmmmm...................hehee

    ReplyDelete
  9. ah... aku buta seni... apa la yang dilukis tuh!

    ReplyDelete
  10. Byk sgt mata.... Rasa macam diperhatikan plak...huhu

    ReplyDelete
  11. tengok gambar2 ni teringat kat motif batik masa gi indonesia.. ada yg batik lukisan lebih kurang mcmni dan biasanya org buat gantung kat dinding SPA dsb.. tapi beli utk pakai, takmungkin kot..tak sesuai buat solat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. err, tak beli ke stu? lepastu bingkaikan gantung kat pejabat. kemudian, kawan office tengok mesti diorang kata "wow! eksotik"

      Delete
  12. bila aku teliti , aku nampak telur sotong..
    ajaib kan...
    hehehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa? ni gambar nombor berapa?? =.='

      Delete
  13. semua organ manusia , mata , usus , kepala, tangan,semua haiwan laut dan darat disatukan dalam gambar..
    aku takleh huraikan kerana aku pun xberseni :)

    ReplyDelete
  14. siryesly. its to ohsem!!!

    ReplyDelete
  15. Sangat kreatif, agak menakutkan tapi dia ni memang berimaginasi tinggi. X tau lah lukisan ni ade maksud tersirat cam Monalisa or atau hanye random. Aku minat seni, tp aku x cukup berseni, so x dapat la nk cari maksudnye. Tapi memang cantik art ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap lukisan tu sebenarnya ada nama yang tersendiri. dari nama tu, mungkin kita boleh hubung kaitkan dengan apa yg dia cuba sampaikan. mungkin

      Delete
  16. imaginasi melampau.. huhu xsnggup nk menghayati seninya, menyeramkan ~

    ReplyDelete
  17. seni yg memerlukan imaginasi yg sangat tinggi utk menafsirkannya.. berat sungguh tatkala melihatnya -_-

    ReplyDelete
  18. agak cantik dan sangat abstrak, tapi bile ade gmbar ulat2 dan yang sewaktu dgnnye tu, buat bulu roma aku meremang, hahaa

    ReplyDelete
  19. gambar mcm boleh main teka teki.

    Nasir hg tgk gambar first yg tengkorak tu.

    cuba kira ada berapa binatang dalam tu.

    minggu depan aku mai lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. err, kalu aku bagi jawapan betul, hg nak kasi hadiah ker? ehh

      Delete
    2. aku dapat 24 . hang ?

      Delete
    3. err, aku tak reti mengira. mohon ajarkan aku cara2nya

      Delete
    4. kalau nampak macam binatang tu dialah. bila dah jumpa satu, keluarkan satu jari. kalau jari tangan dah penuh boleh guna jari kaki ;D kalau tak cukup juga boleh pinjam jari2 aku :p

      cepat kira dapat berapa.

      Delete
    5. err, habis tu mcm mana nak tau jawapan mana satu yg betul?? aku tembak 25

      Delete
    6. hang tembak banyak sangat -_-"
      first time aku kira dulu 12. sekarang pun 12. jadi jawapan adalah 12 .

      percaya tak? gambar first sekali.

      Delete
  20. Cool la gambar ni. Kalau banyak darah kan best. Lagi cool ^^

    ReplyDelete
  21. memang tinggi imaginasi beliau...kreatif..tak terfikir...huhu

    ReplyDelete
  22. entah kenapa meremang bulu roma aku tengok lukisan ni . err . kau rasa kenapa eh ? -,-

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah. aku rasa ko saja nak mengedik =.='

      Delete
    2. cis . gedik kau kataa ???!!!!! kau tu yg gedik sangat letak gegambar gedik ni apahal . gedik .

      Delete
  23. setiap lukisan ada maksud yang tersendiri... dan aku sebagai orang yang tak berseni hanya mampu melihat... lukisan itu semua memang pelik, unik...

    ReplyDelete
  24. lukisan dia nie unik..sgt scary..dah macam dlm dunia hantu dah..hoho...

    ReplyDelete
  25. cantik.. cm batik pn ade hah..
    btw... err jemput dtg ke blog.. entry baru kali ni sgt memalukan :(

    ReplyDelete
  26. Lukisan Dajjal Detected...hahahaha

    ReplyDelete
  27. errr , scary , but i think err .. tetibe cakap omputih , nak tunjuk bergeliga la kononnya :P

    lukisan seolah2 cerita pasal kematian dan kerakusan manusia yang akhirnya menyebabkan kemusnahan pada alam dan diri sendiri , lukisan yang menunjukkan pasal kepentingan tanpa memikirkan hal orang laen ??

    huh ! ade bakat jadik pentafsir lukisan , btw lukisan nih meme ohsem , okei jugak la dapat view lukisan macam nih dari asyik tgk potret ngan lukisan pemandangan je :P

    new entry :

    http://dariilhamkehati.blogspot.com/2013/03/memartabatkan-bahasa-melayu.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam sangat penafsiran ko ni sampaikan aku tak dapat kaitkan apa yg ko kata dgn lukisan2. mungkin otak aku tak pkai minyak pelincir kot :P

      Delete
  28. hebat2...walaupun agak mengerikan....

    ReplyDelete
  29. Haishh..Berpinor mata Nur nengok semua pic ni...

    Pic no empat dari atas tu kan,
    ingtkan nur dekat citer spangebob..

    Yang dia dengan patrik bela anak cacing tu..
    ank cacing tu sebijik mcm dalam pic tu..
    hehehe..pernah tgk x..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. err, tak pernah. diri ini bukan pengikut tegar cerita spongebob =.='

      Delete
    2. Ohh..ptutlah..
      ingtkan pernah tgk..
      Hehehe..
      :p

      Delete
  30. Errr..tak tahu nak tafsirkan camner lukisan ni..serius pening tengok..seram pun ada juga..apapun memang kreatif..huhu

    ReplyDelete
  31. nak kate pe..cntik?menarik?kreatif..??err..
    takot pon ade gak tgok..huuuu..
    pelik je la kot.. =_=

    ReplyDelete
  32. aku tak mampu nak buat macam ni. aku cuma mampu berasa kagum je. scary tapi inilah seni...pelik dalam kreatif. :D

    ReplyDelete
  33. Unik tu memang unik, tapi wa tak suka tengok lukisan macam ini kerana warna dan juga keunikannya membawa kita ke alam apa tah dan menyeramkan plak........ pelik, tapi inilah dunia seni ye??hahaha..

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum, subhanallah
    lukisan yang sangat berani. amat terkejut jugak melihat lukisan sebegitu. 18SG juga lah.

    ReplyDelete
  35. seram giler.nyesal tengok.hmm bkn ga yg abg sponsor lah.yg itu dia bg sendiri.xpelah org tu pun dah block sy di fb n_n

    ReplyDelete
  36. mcm bukan lukisan pun ada.
    macam realiti je..
    huuu..halussss.
    hahaha

    ReplyDelete
  37. mmg salute giler la dgn si empunya karya. mohon pinjam sat otak dia yg sgt geliga + imaginasi yg sgt tinggi. Hebat hebat!

    ReplyDelete
  38. halus lukisn dia.
    berapa hari nak siapkan 1 lukisan..hehe

    ReplyDelete
  39. wah...awesome!
    kreatif la...unik!

    ReplyDelete
  40. dalam bnyak2 lukisan yg aku suka, lukisan jenis mcmni aku paling xsuka.. sbb aku boleh pening mata..hehehe

    ReplyDelete
  41. ini sngat kool, walaupun agak menyeramkan sikit =.='

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Artikel terkini

item