Cool: Landskap menegak

Vertical Landscape ini dibuat oleh Eiko Ojala. Hasil seni beliau ini memikat hati aku disebabkan pengunaan warna lembut yang nyaman dan ...

Vertical landscape

Vertical Landscape ini dibuat oleh Eiko Ojala. Hasil seni beliau ini memikat hati aku disebabkan pengunaan warna lembut yang nyaman dan elemen semulajadi yang cuba diserlahkan. Di samping itu, ianya berjaya membuatkan mata aku tertipu. Pertama kali melihatnya, aku sangkakan ia dihasilkan daripada gabungan potongan kertas. Tetapi rupa-rupanya, tidak. Ini merupakan illustrasi yang dilukis tangan secara keseluruhannya. Bayang-bayang dilukis dengan cukup baik hinggakan dapat menghasilkan kesan timbul kepada bukit-bukit tersebut. Aku sangat kagum di situ. Apapun, illustrasi ini mempamerkan panorama semulajadi yang menyejukkan mata. Mohon tenung illustrasi ini untuk hilangkan stress. Semoga berkurang jadinya.

Vertical landscape

Vertical landscape

Vertical landscape

Vertical landscape

Vertical landscape

Sumber: ploom.tv

Jom baca artikel yang lainnya.

seni 1141091254387116255

Post a Comment Komen Blogger

  1. pandai die lukis weh

    ini mmg aku kagum gegile!

    ReplyDelete
  2. Huh.. Seni lukis tangan yg sgt halus.. mmg mengagumkan, ini mmg seni.

    ReplyDelete
  3. waaaaaaaaahhh.. amazing!teringin lah nk ad tgn yang bleh melukis..

    ReplyDelete
  4. ramai rupanya makhluk2 nocturnal di sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku malas gugel. sila terangkan maksud nocturnal tu.. kebenda? aku pong mo gak tau vocab baru hehe

      Delete
    2. nocturnal tu spesies tidur siang, berjaga malam la. e.g burung hantu, kelawar etc

      Delete
    3. o.... salah satu tu ko lah kan.. er.. tapi ni dah siang-siang.. dari malam ke siang tak tido lagi tu spesis apa lak?

      mata ko tak jad mata panda ke? or.. ko tido jap tadi skrg dah bangun lagik.. hehe

      Delete
    4. err, rasanya itu spesies zombie mata tak boleh tutup kot...

      Delete
    5. Nur rasa Nur bukan tergolong dalam Makhluk nocturnal..
      sebab siang malam bjaga...

      zombi mgkin..
      hahaha...

      Delete
    6. mujur aku ni separa nocturnal jer..kehkeh..

      Delete
  5. wah nampak berlayer-layer.

    ReplyDelete
  6. eh? lukisan ke? ingatkan dia tambah kertas utk bukit dan koyak kertas dinding utk timbulkan gunung.

    ReplyDelete
  7. aku join tertipu... tak sangka ia cuma lukisan semata-mata. ko memang suka buat n3 yg menipu mata ku hehe..

    ReplyDelete
  8. cantik..
    kagum..

    *capai kertas ngn pensel*

    lukis bintang pun tak jadi weh..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceyt! yelatu. padahal tangan ko kreatif!

      Delete
  9. Assalamualaikum. unik dan kreatif sekali!

    ReplyDelete
  10. wow...terbaik!!!

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. perghh serious nmpk cm dia tepek kertas..pdhl lukis tgn..i'm impressed!!HUHU~

    ReplyDelete
  12. cantik...kreatif, lukisan timbul ni dari tahun-trahun lepas dah ada dah kan,
    cuma mende ni jadi hidup sebab tema yang berbeza-beza dan cantik, juga kreatif =D

    ReplyDelete
  13. pandai, kreatif sangat...orang yg pandai melukis ni memang orang seni..

    ReplyDelete
  14. omeyyy nya... hahahaha.. omeyyy... omeyyy...
    penggunaan C sengaja dihilangkan bagi menunjukkan aku ni masih budak dan sedikit pelat..ngee...

    aku fail doe melukis :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. err budak? nak suruh aku belanja lolipop ker utk ko?

      Delete
  15. susah nak percaya yg tu bukan kertas yg digunting dan ditampal....

    ReplyDelete
  16. Wohaaa... aku ingatkan dia tambah kertas... haiyaaa.. hebat ahh...

    ReplyDelete
  17. betul-betul-betul amazinglah..!
    mohon kopi pasta buat satu guna teknik yg sama...
    ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sampai 10 minit semua karya2 seni tu duduk lam tong sampah la jawabnya =.=' *tangan dh keras, dh lama tak berseni*

      Delete
    2. Ehh...xbaik cakap macam tu..
      belum cuba dah mengalah...
      mcm mana tu... -_-

      Sila cuba dulu..
      kikiki..
      ^_^

      Delete
    3. <---- sedar diri akan keupayaan sendiri. huhu

      Delete
  18. mantap bro...mmg kreatif gila..gila pn x kreatif mcm ni :)

    ReplyDelete
  19. miko bila lagi nak serlahkan bakat? ahakz~

    ReplyDelete
  20. :O
    :O
    :O

    *speechless :O

    *betul mulut aku ternganga time tgk ni :O

    ReplyDelete
  21. oh... dia bersambung ek? aku tgk dari bawah ke atas.
    nak pegang...dan nak ronyok :/

    ReplyDelete
  22. peh gosok mata banyak kali.. subhanallah mmg berbakat yg amat amat lah encik beliau yg melukis neh...

    ReplyDelete
  23. serius ini lukisan??
    aku mati2 igat kadbod weh..
    btw..aku pikir lukis camne tu..stress aku belek sesatu..
    #belek sesatu ..cube pahamkan camne die melukis.

    ReplyDelete
  24. chop !! ni je ke pic yer...

    aku nak tau camne die buat efek kat gunung tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. chicken chop! ada lg. tapi dalam byk2, ini jer yg memikat di hati

      Delete
  25. fuh ! terbaek ! ak konfius , nih lukisan je ker atau ader teknik laen nih , heheheh !
    jom ke my blog , ade entry baru :D

    ReplyDelete
  26. fuyooh orix.
    ehh tetiba

    speechless aku tgk ni T___T

    ReplyDelete
  27. mcm bukan lukis. semartnye !

    ReplyDelete
  28. serius cantik!
    bestnya kalau ada bakat seni :3

    ReplyDelete
  29. satu lagi seni yg cukup2 menyenikan mata dan fikiran ni :D

    ReplyDelete
  30. Dah follow dan kelebek dah artikel - artikel dalam blog ni .. Best .. Kalau Tak
    keberatan follow la kome balik http://ahmadrifaiii.blogspot.com .. :D

    ReplyDelete
  31. unik betul laa... lau aq tenung lama kan tembus lak kertas tu..
    tapi rasa cam aq berada kat situ je...
    bagus terbaek la...

    ReplyDelete
  32. hak'oh laaa . serius nampak macam kertas . teknik shading dia tu yg superb . cehh cakap macam pro je kan bab2 lukisan ni . dahal aku ni tangan kayu . kaskas

    ReplyDelete
  33. cool la miko.. tolong buatkan kat dinding aq boleh??ekekekekeke

    ReplyDelete
  34. penah tgk org melukis mcm ni.. menarik terutama part die bayangkan lukisan tu..

    ReplyDelete
  35. effect dia dibuat dgn pastikan arah shadow tu betul... apa yang aku belajarlah. Imaginasi y tinggi diperlukan~

    ReplyDelete
  36. seriously nmpak mcm tampal kertassss. ..fuuu. osemm kot

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Artikel terkini

item