Cute: ABC bahasa isyarat

Illustrasi yang dibuat oleh Alex Solis selalunya tidak mengecewakan. Kali ini beliau telah menghasilkan satu koleksi illustrasi berdasar...

i love u

Illustrasi yang dibuat oleh Alex Solis selalunya tidak mengecewakan. Kali ini beliau telah menghasilkan satu koleksi illustrasi berdasarkan bahasa isyarat; mengenal ABC. Setiap gestur tangan yang mewakili huruf A hingga Z, telah ditambah dengan doodle comel yang bermula dengan huruf tersebut. Sebagai contoh, K untuk Koala. Apa yang menariknya adalah setiap contoh yang dipilih dilukis dengan baik supaya bersesuaian dengan gestur tangan tersebut. Koala yang pemalas tengah asyik tidur memeluk batang jari. Memang terbaik!


A - Apple

B - Bear

C - Cat

D - Dog

E - Eagle & Elephant

F - Fox & Fish

G - Gorilla

H - Hippo

I - Iguana & Ice-cream

J - Jaguar

K - Koala

L - Lion

M - Monkey

N - Narwhal

O - Octopus

P - Penguin & Pig

Q - Quail

R - Rabbit

S - Skunk

T - Turtle & Toucan

U - Unicorn & Umbrella

V - Vampire Bat

W - Walrus

X - X-ray Fish

Y - Yack & Yarn

Z - Zebra

Sumber: http://alexmdc.tumblr.com/tagged/signlanguagedoodles

Jom baca artikel yang lainnya.

illustrasi 817435439204571355

Post a Comment Komen Blogger

  1. Assalamualaikum. comelnya! dah lama tak buat bahasa isyarat ni. lupa dah . hehe singgah menabung infiniti sini~~~

    ReplyDelete
  2. suka yg elephant tu.. hahaha..

    x ingat da isyarat2 ni.. x_x

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ingat? sebelum ni ada blaja ke?

      Delete
  3. teringat baru buat aktiviti belajar bahasa isyarat dengan budak kelas baru ni..kompom depa suka kalau tgk ni..cute sangat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesuatu yang berillustrasi ni, mudah utk menarik perhatian orang :)

      Delete
  4. comell... >_< dlu kakak sy penah ajar bhs isyarat ni.. abcd je hafal... hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tanya ni, boleh ingat lg tak? huhu

      Delete
  5. seronok tgk orang guna bahasa isyarat.
    baru perasan semua guna tangan kanan eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna tangan dominan. nak guna tangan kiri pun boleh juga.

      Delete
  6. Salam.

    Memang senang nak ingat la bila belajar bhsa isyrt mcmni,hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling senang nak ingat, yang paling atas tu.... " I LOVE U ". hoho

      Delete
    2. eh eh, excited je kopi,hahaha

      Delete
  7. wahh .. mmg best. mcm nk blaja je

    ReplyDelete
  8. Nice sharing.. Wah cantik semuanya.. ada doodle.. :)

    ReplyDelete
  9. pernah dulu cikgu pemdidikan khas ajar masa darjah 3. lupa dah

    ReplyDelete
  10. comelllnyaa. hehehe. df dulu pernah juga belaja bahasa jari ni tapi lupa dahh

    ReplyDelete
  11. comel2 nya lukisan dia...sangat kreatif...
    btw, nice sharing.... :)

    ReplyDelete
  12. ok aku dah tau mcmne nak eja C.A.T !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apabila fanatik kucing bersuara. haha.

      Delete
  13. Dah expert pakai bahasa isyarat ni,,hehehe..

    ReplyDelete
  14. Wah..best bahasa isyarat nie! kiut..hihi
    saya BW ..jemput singgah http://syerarahim.blogspot.com/
    t.q semoga bermanfaat

    ReplyDelete
  15. terbaik gmbr..menarik minat nih..kihkih..follow sini :)

    ReplyDelete
  16. waaaa.... cutenya bahasa2 isyarat mvm ni... lebih mudah untuk diingati...

    ReplyDelete
  17. senang nk ingat bila diorg buat ilustrasi mcmni..

    ReplyDelete
  18. ya Allah. sangattttttttttttttttttttttttt la chomei. wajib download simpan dalam telefon untuk anak2. ehehhehehe

    ReplyDelete

emo-but-icon

Follow

Cbox

Komen

Artikel terkini

item